Takaisin

Kirjoittaja

Juuso Hirsimäki

Jaa artikkeli:

Read the story in English 🇺🇸

Vuosi sitten Thrilillä oli tavoite saada palvelu markkinoille ennen vuoden 2024 loppua. Vielä hieman ”raakile”-tasolla ollutta järjestelmää kehitettiin vimmalla ympäri Etelä-Suomen. Joulukuussa toimiva kokonaisuus saatiin ajallaan asiakaskäyttöön, mikä merkkasi niin uuden luvun kuin vuoden 2025 alkua. Tähän lukuun asti Thrilin tiimi oli kehittänyt palvelua sivutoimisesti, mutta nyt myös tämän oli määrä muuttua. Hyvin edistyneen palvelun tarjoamat kasvumahdollisuudet sekä niiden mukanaan tuomat lisävaatimukset asiakastyölle hilasivat tiimin omaa henkistä rimaa korkeammalle. Rahoitusta olisi saatava, jotta seuraava vaihde saataisiin silmään.

Isompaa vaihdetta

Alkuvuosi meni pitkälti rahan perässä juosten. Koska liiketoiminta oli numeroiden valossa vielä aivan lähtökuopissa, ei projekti ollut aivan mutkaton. Lisäksi Thrilin sisäinen visio palvelun ”lopullisesta” muodosta eroaa etenkin kuluttajapuolen osalta siitä, mikä Thril tällä hetkellä on. Puhumattakaan siitä, mitä se oli alkuvuodesta. Tämä asetti myös omat haasteensa. ”Pitchdeckin mukaista palvelua ei ole vielä olemassa, joten miten sen toiminnasta voitaisiin olla varmoja”. Tiimin vauhti oli kuitenkin vakuuttava ja se osoitti sitoutuneisuutta sekä päättäväisyyttä, mikä vakuutti oikeat ihmiset. Tällä hetkellä yrityksen rahoitus on turvattu ja alkukesästä ensimmäiset Thrililäiset hyppäsivät täysipäiväisesti yrityksen leipiin.

Nyt elokuussa voi jo sanoa, että tällä on ollut edelleen merkittävästi kiihdyttävä vaikutus niin yrityksen myyntiin kuin tekniseen kehitykseen. Silti, rahoituskierroksen tuomista kurvipalloista huolimatta, keväänkin vauhti oli etenkin teknisen kehityksen osalta vaikuttava. Uusia toiminnallisuuksia julkaistiin laskentatavasta riippuen vähintäänkin kymmeniä, mikä on osaltaan mahdollistanut sen, että nyt kesällä myös myynti on alkanut löytämään ”momenttumiansa”. Nyt voidaan jo sanoa, että Thrilin ominaisuuksien kirjo ei kilpailijoille kalpene ja tästä eteenpäin kaikki on plussaa ja jotain uutta. Tämäkin merkittävä virstanpylväs itsessään. Hetki on myös siinä mielessä jännittävä, että palvelun nykyinen taso antaa tiimille mahdollisuuden alkaa keskittyä enemmän niiden ominaisuuksien kehittämiseen, jotka lopulta tekevät palvelusta uniikin. Näiden kehitys jätettiin tietoisesti myöhemmäksi, mikä on välillä aiheuttanut turhautumista tiimin sisällä, mutta nyt perustukset on valettu ja päästään viimein tuon aiemmin mainitun ”lopullisen” version kimppuun. Tämän mahdollisti teknisen tiimin venyminen kevään aikana, mistä heille suuri hatunnosto.

Ensimmäisen vuosipuolikkaan aikana julkaistiin 424 230 riviä koodia ja tuhatkunta päivitystä, jotka toivat mukanaan muun muassa nämä uudet ominaisuudet:

  • Jäsenyyksien, sarjakorttien ja saldolatausten myynti
  • Tapahtumat
  • Vakiovuorojen myynti
  • Integraatiot Epassi, Edenred ja Zevoy -liikuntaseteleihin
  • Sähköposti-työkalu
  • Listatyökalu
  • Seurat-käyttäjätyyppi
  • Vuokravälineiden myynti
  • Kulunhallinnan- sekä valojen hallinnan integraatiot
  • Oma Copilot: Gameplan AI
Kuva Thrilin kesäpäiviltä 2025. Kiitokset Mathildedalin Keskuspuisto hienoista puitteista!

Momentum löytymässä?

Kesään lähdettäessä alkoi seuraava luku Thrilin tarinassa. Tiimi kasvoi, töitä saattoi yhtäkkiä tehdä myös päiväsaikaan ja kuhina palvelun ympärillä tuntui kasvavan päivä päivältä. Asiakkuuksien määrässä saavutettiin 10 asiakkaan rajapyykki, mikä tuskin kovin kauaa ehtii tilastomerkintänä vanheta, mikäli Hubspotin myyntiputkea on uskominen. Demoja pidetään ympäri Suomen päivittäin, minkä vuoksi myyntitiimiin hankittiinkin jo lisävahvistusta. Frans Grönlund liittyi vastikään piskuiseen myyntiyksikköömme oltuaan ensin Thrilin asiakkaan roolissa. Jos tämä ei ole uskottava referenssi, niin en tiedä mikä on.

Teknisellä puolella alkukesä on taas mennyt chattien, automaatioiden ja ensimmäisten Thrilin yhteisöä alustavien toiminnallisuuksien parissa. Loppukevään aikana ensimmäinen seura otti Thrilin käyttöön, mikä oli merkittävä edistysaskel matkalla kohti yhden digitaalisen palvelun liikuntamarkkinaa. Tämän edistysaskeleen päälle nyt rakennetaan lisää, mutta jo nyt on nähty signaaleja, joiden perusteella Thrilin ”lopullisen” vision toiminnasta voidaan olla varmempia kuin alkuvuodesta. Toisen vuosipuolikkaan aikana näitä signaaleja halutaan lisää, sillä ne ohjaavat toimintaamme enemmän kuin mikään muu. Niiden hankkimisen edellytyksenä taas ovat uudet ominaisuudet ja niistä palautteen kerääminen. Edelleen siis keskitymme ensisijassa parantamaan ja laajentamaan palveluamme. Erittäin kiinnostavia sekä edistyksellisiä päivityksiä tulossa. Ole yhteyksissä, niin kerromme lisää!

Mukavaa loppukesää kaikille!

Yt, Juuso & muu Thrilin tiimi

Yhteystiedot

📞 Puhelin: +358 50 3068660

📧 Sähköposti: info@thril.fi

📍 Osoite: Fredrikinkatu 14 A 13, 00120 Helsinki, Suomi

Jaa artikkeli:

Sinulle suositeltua luettavaa

fiSuomi